Redizajn poslovnih procesa
Da bi se tvrtka uspješno prilagodila konkurentskim uvjetima na tržištu i održala uspješnost poslovanja, primorana je mijenjati svoju organizacijsku strukturu.
Tvrtke koje su rasle postupno često se nađu u labirintu nasljeđenih procesa koji ne slijede njen rast. Dugi lanci odlučivanja uzrokuju tromost a time i neprilagodljivost, što u konačnici znači gubitak profita.
- Poslovanje orijentira na kupce i njihove potrebe
- Poveća kvalitetu i smanji cijenu proizvoda i usluga
- Skrati vrijeme isporuke
- Smanji troškove proizvodnje, marketinga i distribucije
- Poveća profit
Poslovni procesi mogu se poboljšavati kontinuirano ili se pristupa temeljitom reinženjeringu.
Postupno poboljšanje
kreće od postojećih procesa i promjene su inkrementalne i kontinuirane. Vrši se od dna prema vrhu i zadržava se postojeća funkcionalna organizacija. Radi se o promjeni kulture poslovanja, što zahtijeva efikasne radne timove. Kod djelatnika se razvija mali otpor prema promjenama, a početna ulaganja su niska ali potencijalno dugotrajna.
Reinženjering
radikalna promjena koja se vrši jednokratno i “od nule”. Za ovakvu promjenu važno je snažno rukovodstvo jer se vrši od vrha prema dnu i, zbog drastičnih rezova, otpor promjenama je mnogo veći. Osim promjene kulture poslovanja, vrše se i velike strukturalne promjene. Ulaganja su veća, kao i rizik, ali i očekivani rezultati.
Koraci kod provođenja redizajna poslovnih procesa
- Formiranje tima
- Analiza postojećih procesa
- Identificiranje prilika za redizajn
- Izrada plana promjena i novog poslovnog sustava
- Provođenje promjena